Onze eerste Azië trip

Dit is onze eerste Azië trip en we hadden als reisdoel de Balinese cultuur te ervaren. Door ons verblijf hier in Kalibukbuk denk ik dat we een goed beeld gekregen hebben. ...Wat opvalt is dat de mensen hier vriendelijk, gastvrij en vrolijk overkomen. Wij westerlingen zijn veel materialistischer ingesteld. De mensen hier hebben soms nauwelijks een goed onderkomen en leven van het minimale. Vol bewondering zijn wij van hetgeen we gezien en meegemaakt hebben. ... Een verblijf wat we niet snel zullen vergeten.

Sharon en Jons

Heel bijzonder

... Het verblijf in jullie gastenverblijf bij Komang en Putu heeft onze vakantie echt onvergetelijk gemaakt. Wat een gastvrijheid! En wat kan Komang heerlijk koken! We hebben zo een kijkje in het echte Balinese leven gekregen. We zijn met Putu wezen varen om dolfijnen te spotten, en hebben er heel veel gezien. ... We mochten zijn oude huis aan het strand ook bezoeken, waar zijn moeder en familie woont. Voor ons heel bijzonder. ...

Eelko, Petra en Myrthe

Een enorm verschil

Maandag aangekomen bij Putu en Komang, in eerste instantie voor 3 nachten. Wat vonden we het fijn om warm onthaald te worden. Een enorm verschil ten opzichte van de hotels waar we waren geweest! Al snel besloten wij hier langer te blijven. ... Met Komang zijn we om 6.00 uur in de ochtend naar de markt gegaan. In de avonds heeft ze een heerlijke maaltijd voor ons bereid.  Veel gesprekken gevoerd met Putu en Komang. Hierdoor hebben we een beeld gekregen van hoe hun leven eruit ziet. Ze hebben zoveel lol met elkaar en zien er erg gelukkig uit. Toch hebben ze het niet makkelijk. Een bijzondere ervaring. Hopelijk komen we nog een keer terug.

Bas en Marieke

Wat is de tijd gevlogen

... Wat is de tijd gevlogen zeg. Erik en ik hebben het hier prima naar ons zin gehad, heel gastvrij, deze lieve mensen. We hebben relaxed, maar ook ontzettend veel gezien van dit gedeelte van Bali, maar ook veel geleerd. ... Putu heeft ons 10 km uit de kust gevaren en daar hebben we honderden blije dolfijnen gezien. Na de dolfijnen voeren we naar het gedeelte waar je kunt snorkelen en de vissen uit je handen kan laten eten!! Echt super gewoon!! Over eten gesproken, Komang maakt ook verrukkelijke Balinese gerechten. ...

Erik en Sava

Echt speciaal!

... Wat een lieve mensen zijn die Balinezen. Daar kunnen wij Europeanen nog veel van leren. ..   28 juli was Martijn jarig en hebben we samen gegeten. Komang had een supermaaltijd gemaakt. ... Iedereen hartelijk bedankt voor de mooie vakantie en speciaal Komang en Putu, jullie zijn echt speciaal! ...  Met Kadek nog naar een klein eilandje tussen Java en Bali geweest. Je gaat er met een bootje heen en het is een prachtige snorkel/duik locatie. Alsof je in een zeeaquarium zwemt. En helder water! De gids dook van alles op: zeester, zeekomkommer, spinnester en nog een vis die zich helemaal opblaast. De kinderen konden alles voelen. Super!!! ...